POLSKO-HOLNDERSKA WYMIANA UCZNIÓW

W dniach od 20 do 25 maja 2019r. odbyła się trzecia wymiana polsko-holenderska.
Piętnastoosobowa grupa uczniów naszej szkoły pojechała do zaprzyjaźnionej szkoły Marianum
z Groenlo, miasteczka położonego we wschodniej Holandii.
W poniedziałek rano spotkaliśmy się na dworcu PKP w Świebodzinie, skąd wyruszyliśmy do Berlina. Stamtąd przejechaliśmy pociągiem do Hengelo, gdzie już czekali na nas nasi holenderscy koledzy i koleżanki.
Tuż po przyjeździe rozpoczęliśmy integrację naszego zespołu. Pomogła nam w tym gra miejska 'Gooseboard', przygotowana przez holenderskich nauczycieli. Musieliśmy wykazać się swoimi umiejętnościami pracy w grupie i orientacji w terenie. Zwiedziliśmy również Kościół Świętego Kaliksta, którego budowa rozpoczęła się w 1902r. i trwała 18 miesięcy. Wspięliśmy się na kościelną dzwonnicę, gdzie musieliśmy pokonać ponad 200 stopni.
W planie tegorocznej wymiany zawarta była wycieczka do Amsterdamu, gdzie odwiedziliśmy 'The Amsterdam Dungeon ' - nietypowy dom strachów odgrywany przez aktorów na żywo. Wybraliśmy się również na rowerową wycieczkę na ekologiczną farmę Kraanswijk, na której mogliśmy delektować się świeżo szklanką mleka prosto od krowy.
Przyjazna i luźna atmosfera, jaką stworzyli dla nas holenderscy partnerzy pozwoliła nam czuć się jak w domu. Wymianę uważamy za udaną. Wspólnie spędzony czas na długo pozostanie w naszej pamięci. Żal było się rozstawać i odjeżdżać. Czekamy do rewizytę uczniów holenderskich u nas w szkole, która odbędzie się w dniach od 17 do 22 czerwca 2019r.
Klasa 3d - „Naszym zdaniem wymiana była udana. Najbardziej podobała nam się wycieczka do Amsterdamu oraz grill, który zintegrował nas wszystkich.”
Klasa 3a – „Jestem zadowolony z wyjazdu, potrafię swobodnie posługiwać się językiem, jestem komunikatywny i szybciej reaguję językowo”
Klasa 7b – „Jesteśmy zadowoleni z wyjazdu i czasu spędzonego z naszymi holenderskimi kolegami. Świetna wycieczka do Amsterdamu nas zintegrowała.”
Klasa 3c – „Ogólnie było bardzo sympatycznie, nie żałuję tego wyjazdu. Chętnie pojechałbym drugi raz.”
Serdecznie dziękujemy naszym opiekunkom Pani Natalii Mądrej i Pani Dorocie Cieloch za pomoc i wsparcie językowe w trudnych sytuacjach.

Fotoreportaż http://www.jedynka-miedzyrzecz.pl/index.php/kronika/reportae/wymiana-midzynarodowa-maj-2019