WYNIKI III ETAPU SZKOLNEJ LIGI JĘZYKOWEJ! MOC JEST W WAS!

Uczniowie, którzy wzięli udział w III etapie Szkolnej Ligi Językowej dotyczącej odmiany czasowników
i dostarczyli poprawne rozwiązania zadań językowych:

Opiekun Marcin Jędrowski

1c – Derwich Zofia,

1d – Najłowicz Patrycja;

3b – Baranowska Aleksandra, Bremska Martyna, Daum Michał, Kuszyńska Maria,

3c – Stępak Paulina, Fąka Olga, Rzepa Julia, Wiaderek Izabela, Kaczmarek Magdalena, Kemp Krzysztof,

3d – Krawczyk Agata, Leśniak Maciej, Sokołowski Amadeusz, Jankiewicz Jakub, Kandyba Oliwia,
Łuczak Wiktoria, Zając Natalia;

Opiekun Anna Pawelska

1e - Adamcewicz Dagmara,

2d - Przeworska Dominika;

Opiekun Małgorzata Stucka

1 b - Sokołowska Julia,

2 c - Wróbel Martyna, Mirowska Agata.

              

Poprawne rozwiązanie zadań zostało nagrodzone ocenami bardzo dobrymi lub celującymi za aktywność.

Gratulujemy i zachęcamy, by do zabawy językowej włączali się również inni uczniowie.

Przypominamy, że IV etap będzie dotyczył eufemizmów.

Zadania już wkrótce na stronie internetowej szkoły i w gablocie obok sali nr 33.

 

Oto poprawne odpowiedzi:

1. Uzupełnij brakujące litery (9 p.):

   Wszyscy zawodnicy stanęli w rzędzie. Sędzia zerknął na zegarek, kiwnął głową, podniósł chorągiewkę
i rozpoczął wyścig. Ruszyli! Pomknęli przed siebie.

   Szybko na prowadzenie wysunął się faworyt szkoły - Andrzej. W okamgnieniu minął rywali. Kibice przylgnęli do barierki, aby widzieć jak najwięcej. Lecz nagle...Cóż to? Chyba się potknął! Zaczął kuleć!
Co za pech! Stanął przy drzewie. Czyżby zwichnął nogę? Zrezygnował z wyścigu. A tak bardzo pragnął zwyciężyć...

2. Odmień w obu liczbach trybu przypuszczającego czasownik „płynąć". (3p.)

1. płynąłbym                                                     1. płynęlibyśmy

2. płynąłbyś                                                      2. płynęlibyście

3. płynąłby, płynęłaby, płynęłoby                      3. płynęliby, płynęłyby

3. Uzupełnij (3 p.):

         mówić                               mówiłam                                   mówią

         rozumieć                          rozumiałam/-łem                       rozumieją

         lubić                                 lubiłam/-łem                              lubią

         umieć                               umiałam/-łem                            umieją

4. Napisz historyjkę, w której opiszesz, jak spędziłeś czas dowolnego popołudnia (4 - 5 zdań). Wykorzystaj przynajmniej sześć z podanych czasowników i użyj ich w pierwszej osobie liczby pojedynczej czasu przeszłego. (5 p.)

zacząć, trzasnąć, wziąć, podjąć, przyjąć, odpocząć, ziewnąć, zamknąć, usnąć, ścisnąć, pisnąć, zająć

         Pewnego razu wróciłam ze szkoły, a ponieważ był to piątek, zajęłam swoje ulubione miejsce, wzięłam książkę do ręki i zaczęłam czytać. W trakcie tej czynności aż pisnęłam ze strachu na myśl, że mój ulubiony bohater może umrzeć. Po trzech godzinach zatracania się w fikcyjnym świecie ziewnęłam i zamknęłam fantastyczny (w obu tego słowa znaczeniach) egzemplarz. Usnęłam...
(tekst uczennicy Zofii Derwich z klasy 1c)

 

Wasi poloniści

Szczęśliwy numer

Na dziś
to
12
Następne losowanie o godzinie 18:00

Polecamy

orzel
 

 

 

   
   
   

 

 

Licznik odwiedzin

0244619